Ćwiczenia – Tydzień 14

Siedzący tryb życia, zwłaszcza w fotelu np. przed telewizorem, stres, nieprawidłowa postawa ciała powodują niekorzystne ustawienie obręczy barkowej, które mogą powodować bóle barków, karku, głowy, drętwienie rąk.
Zespół bolesnego barku jest trzecią – po bólach kręgosłupa, stawu biodrowego – przyczyną wizyt w gabinecie lekarza ortopedy. Dotyczy on osób po 45 roku życia, częściej chorują kobiety, głównymi przyczynami są: urazy, stany przeciążeniowe, schorzenia zwyrodnieniowe, reumatyczne i neurologiczne chrząstek, więzadeł, mięśni i kaletek maziowych. Ból nasila się w nocy zaburzając sen, a w ciągu dnia podczas wykonywania ruchów w stawie barkowym, jeśli nie wdrożono odpowiedniego leczenia, może to doprowadzić do powstania tzw. barku zamurowanego – spowodowanego pogrubieniem torebki stawowej, znacznego ograniczenia ruchomości w stawie barkowym.
Trening mający na celu usprawnianie ruchomości obręczy barkowej i wzmocnienie siły rąk, poprawę stabilizacji i elastyczności tkanek miękkich tej okolicy pomaga zapobiec powstaniu tych dolegliwości lub złagodzić przebieg.
Wykorzystane w proponowanym zestawie ćwiczenia, z wykorzystaniem ręcznika, pozwalają kontrolować symetrię ruchu w stawie barkowym. Ćwiczcie z Igorem i cieszcie się sprawnością Waszych barków.
Pozdrawiamy Izabela , Joanna , Stefania, Mateusz i Igor.