TYDZIEŃ ŚWIADOMOŚCI KONSUMENCKIEJ Z GŁOSEM SENIORA!

15 MARCA – ŚWIATOWY DZIEŃ KONSUMENTA

Szanowni Państwo,
15 marca 2021 roku, w Światowy Dzień Konsumenta, Stowarzyszenie MANKO – wydawca Magazynu Ogólnopolski Głos Seniora, organizator Programu Ogólnopolska Karta Seniora – Gmina Przyjazna Seniorom oraz ogólnopolskiej kampanii społecznej Solidarni z Seniorami – Razem Damy Radę! przypomina o trwającej ogólnopolskiej kampanii edukacyjną Stop Manipulacji – nie daj się oszukać!, a także realizowanej w jej ramach akcji Stop Korona-Oszustwom.

W ramach Tygodnia Świadomości Konsumenckiej z Głosem Seniora będziemy przypominać o naszych działaniach prowadzonych w kampanii Stop Manipulacji – nie daj się oszukać oraz Stop Korona-Oszustwom!

Codziennie przez cały tydzień będą pojawiać się posty na naszych fejsbukowych profilach: Głos Seniora, Ogólnopolska Karta Seniora oraz Stop Manipulacji – nie daj się oszukać.
Kliknij i pobierz obrazki
Niestety wyjątkowa sytuacja powoduje, że do „pomocy” seniorom włączają się również oszuści, dostrzegając szybki i łatwy zysk w obliczu wybuchu społecznej paniki.
Wszechobecny lęk, szczególnie wśród osób w wieku 60+, skrzętnie wykorzystują manipulatorzy na wielu płaszczyznach. Działają w Internecie, ale też w kontakcie bezpośrednim.
Do tej pory oszuści wymyślili ponad 30 różnych modyfikacji technik manipulacyjnych. Informacje na ten temat spływają do policji z całej Polski.
Chcąc uchronić seniorów przed tym zjawiskiem, Stowarzyszenie MANKO rozpoczęło w marcu 2020 roku akcję Stop Korona-Oszustwom w ramach realizowanej kampanii Stop Manipulacji – nie daj się oszukać.
Kampania Stop Manipulacji – nie daj się oszukać! ma za zadanie zwiększenie świadomości konsumentów. Jej głównym celem jest edukacja w obszarze oszczędności, ekonomii, praw konsumenta, manipulacyjnych technik sprzedaży i bezpieczeństwa.
Celem akcji Stop Korona-Oszustwom jest zwiększenie świadomości w temacie zagrożenia różnego typu oszustwami w trakcie pandemii wśród osób starszych. W ten sposób, Stowarzyszenie MANKO przestrzega seniorów przed manipulatorami i informuje jak nie da się oszukać.
W czasie pandemii seniorzy nie są tylko narażeni na wirusy, ale także na nieetyczne praktyki biznesowe. Wspierajmy, edukujmy, ostrzegajmy. Dołącz do akcji Głosu Seniora, pomóż seniorom i ostrzegaj razem z nami!